До обрання Імен, Яким Довіряють оргкомітет щорічно підходить з позиції проведення класичних маркетингових досліджень. Це заходи, для реалізації яких запрошується професійне агентство Маркер за підтримки Союзу маркетингу України з обов’язковим урахуванням демографії вінницького регіону.
Для того, щоб результати досліджень були якнайбільш корректними, сворюється вибірка із понад тисячі респондентів частина з яких щороку стає виборщиками. Але місцями деякі із виборщиків змінюють адресу, свої контактні дані або інще, і тому для заповнення такого роду прогалин до досліджень запрошуються френди конкурсу із соціальних мереж.
У результаті Імена, Яким Довіряють обираются соціологічною вибіркою людей за такою статтю та віком, щоб представляти усе населення міста Вінниці з похибкою у декілька відсотків.
Наступний крок у обранні Імен - аналіз результатів досліджень, після якого друкується Каталог.
Аналіз дозволяє виявити ТІЛЬКИ ПЕРШИХ у відповідній товарній катагорії, рейтинг яких домінує по відношенню до усіх інших, або вони розділяють першу позицію без істотного домінування між собою та ОБРАНИХ ЛІДЕРІВ - компанії, які займають позицію №2 у рейтингу з суттєвим відривом від інщих.
Компанії з позиціями рейтингу №3, 4 обо нижче оргкомітетом конкурсу на церемонії нагородження та програми популяризації не враховуються.